KFUM Spejderne i Rakkeby

For forældre

Nyttig information for forældre

Grupperådet

Grupperådet består af forældre eller andre der er tilknyttet KFUM spejderne i Rakkeby, samt gruppeledelsen for spejderne. Grupperådet er en støtteorganisation for spejderne, som arrangerer forskellige aktiviteter for at samle penge ind til spejderarbejdet.

Af aktiviteter kan nævnes: Adventsstue, fastelavnsfest, salg af kage i Sandgraven, indsamling af affald på Dyrskuet og mange andre aktiviteter. Grupperådet har altid brug for din hjælp og håber du som forældre vil bakke op når vi kalder.

Kontingent

Det koster 550,00 pr. år at være medlem af KFUM-spejderne i Rakkeby.
Kontingentet opkræves en gang årligt i april og indbetales via bank overførsel til gruppens konto i Sparekassen Vendsyssel 9070 1620069465
Man får lov til at prøve de første gange inden man skal melde sig ind, og det første halve år beregnes forholdsmæssig kontingent.

Samværsregler

Alle grupper hos KFUM-Spejderne i Danmark skal udarbejde skriftlige samværsregler og opdatere dem årligt. Samværsregler er et godt værktøj til at skabe trygge rammer for spejderarbejdet.

Samværsregler handler om at have en fælles forståelse af, hvordan vi omgås hinanden, men også får skabt en atmosfære i gruppen, hvor det er naturligt og accepteret at tale om, hvordan både den enkelte og gruppen lever op til de fælles spilleregler, I har aftalt. Kilde KFUM Spejderne i Danmark

Få et gratis OK benzinkort

Når du bestiller et benzinkort kan du også vælge at støtte din lokale klub eller forening. Så støtter vi klubben med 5 øre for hver liter billig brændstof, du tanker. Jo mere du tanker, jo mere får klubben – uden at det koster dig ekstra.

Du vælger hurtigt og nemt den klub eller forening du vil støtte, når du udfylder bestillingsformularen til dit nye kort.